Innowacyjność – kreatywność jest obecnie najsilniejszym źródłem konkurencyjności. Wcześniejsze strategie konkurencyjności odwoływały się do zadowolenia klientów. Bazowały na dwóch podejściach: lepsza jakość produktu za wyższą cenę lub jak najniższe koszty i najtańsze produkty. Obecnie samo zadowolenie klientów już nie wystarcza. Trzeba ich zachwycić nowością.
Zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania nie dotyczy tylko innowacji technologicznych, ale również innowacji społecznych, które poszukują rozwiązań zarówno dla małych, jak i dużych problemów społecznych.
wiedza branżowa – posiadanie doświadczenia i wiedzy eksperckiej z danej dziedziny
networking – utrzymywanie kontaktów z osobami/instytucjami posiadającymi wiedzę z różnych dziedzin i reprezentującymi różne punkty widzenia
obserwowanie – diagnoza problemów i trendów oraz wnikliwa analiza otoczenia, odbiorów i użytkowników innowacji
budowanie skojarzeń – łączenie ze sobą zagadnień wcześniej niepowiązanych
zadawanie prowokacyjnych pytań – „podważanie niepodważalnego”, zadawanie pytań: dlaczego? dlaczego nie? co by było, gdyby…?
angażowanie adresatów innowacji – włączanie w proces kreowania innowacji późniejszych jej użytkowników i odbiorców
eksperymentowanie – testowanie innowacji w warunkach, w jakich będzie faktycznie funkcjonować
przejrzysty sposób implementowania – czyli opis objaśniający innym jej cel i efekty, jakie ma wywoływać oraz potrzebne zasoby i proces wdrażania.
ekonomiczność – efekty wdrożenia innowacyjnego rozwiązania są na tyle widoczne i przekonujące, iż opłaca się włożyć konieczny nakład pracy i środków, by je osiągnąć.
PrePost Consulting dysponuje aktualną wiedzą i umiejętnościami w zakresie nowatorskich rozwiązań społecznych opracowywanych w ramach projektów innowacyjnych oraz wielu inicjatyw lokalnych, krajowych i zagranicznych.
Nasze doświadczenie z projektami innowacyjnymi sięga 2006 roku i obejmuje także projekty innowacyjne realizowane w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Equal.
Dotychczas mieliśmy przyjemność realizować usługi badawcze i doradcze dla 32 projektów innowacyjnych. Pobierz przykłady podjętej współpracy w zakresie innowacji społecznych.
prowadzimy badania diagnostyczne i analizy problemów społecznych
doradzamy, jakie kryteria powinna uwzględnić innowacja społeczna
wspieramy proces tworzenia koncepcji innowacyjnych pomysłów
opracowujemy strategię wdrożenia innowacji
wykonujemy ewaluację produktów i projektów innowacyjnych
oceniamy proces testowania pomysłu w ramach pilotażu
wspieramy testowanie, wdrażanie i upowszechnianie produktu/ projektu innowacyjnego
oferujemy usługi zarządzania projektem innowacyjnym
prowadzimy szkolenia warsztatowe